Legionella

Alle tips, ideeën & vragen over de badkamer
Plaats reactie
andre
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-11-2013 21:13

Legionella

Bericht door andre » 22-04-2014 23:06

Volgens Hayo wil Breman geen vloerverwarming aanleggen in de badkamer ( gewoon 2 lussen leggen) ivm legionella risico's.
Redenen en uitleg blijven erg vaag en onduidelijk want er is (volgens mij) geen wet-of regelgeving mbt woonhuizen. Ook op eigen risico wil Breman niet aanleggen. We laten daarmee de badkamer standaard opleveren zonder cementdekvloer en met afgedopte radiatorleidingen. Dan maar vloerverwarming na de oplevering......

DirkK
Berichten: 50
Lid geworden op: 20-12-2013 07:10

Bericht door DirkK » 23-04-2014 12:45

Ja, hier hebben wij ook over gediscussieerd.
Ik vindhet allemaal een beetje flauw. Helemaal omdat je de waterleiding toch best via een andere lus ergens anders langs kan leggen zodat er een minimale afstand zit tussen de verwarmingsslangen en de waterleidingen. Dan voldoe je gewoon aan de eis uit die NEN norm volgens mij...

Wij zouden het prettig vinden om vloerverwarming in de badkamer te hebben maar vinden het niet noodzakelijk. (dat is toch ook de meest logische plaats waar je dit zou willen hebben lijkt mij, hier lopen toch veel meer nieuwbouwprojecten tegenaan?)

Wij hebben wel gekozen voor een badkamer binnen het project.
Kerbiel 10 | Bouwnummer 4

Taekema
Berichten: 44
Lid geworden op: 26-11-2012 20:28

Bericht door Taekema » 13-05-2014 21:03

Hier Greide 2,

Wij hebben in onze badkamer geen (officiële) vloerverwarming maar een
design radiator aan de wand. Wij hebben de badkamer door een eigen gekozen bouwbedrijf laten plaatsen, deze hebben voor ons wat lussen door de hele vloer gelegd zodat we ook een warme vloer hebben. Maar afgelopen winter maar een paar keer de kachel daar aangehad want het is bloody hot! Dus was eigenlijk niet nodig.

Plaats reactie